Referat af bestyrelsesmøde, onsdag d. 14. juni 2023

Til stede: Mike, Rasmus, Lisbeth, Jesper, Amalie, Lin, Ole og Laura

Rengøring efter duer på loftet

I slutningen af maj og starten af juni er der fundet duer på loftet. De var ”flyttet ind” og havde lavet en rede. Duerne er kommet ind af et eller flere vinduer. Et vindue har været åbent, og et andet er fjernet (formentlig gået af pga. vind og vejr).

Rasmus har indhentet tre tilbud på rengøring af loftet for bl.a. at forhindre duemider. Belfor vil have 14.000 kr. ex. moms, Borup Enterprise 9.375 kr. ex. moms og sos-skadedyr.dk ca. 4.200 kr. ex. moms. Bestyrelsen blev enige om at gå med Borup. Rengøringen vil ske hurtigst muligt, og fællesarealerne på loftet skal ryddes inden. Der bliver meldte nærmere information ud.

Bestyrelsen vil derudover se på at få sat et nyt tagvindue i inden vinteren. Lige nu er det repareret midlertidigt. Der kan også være nogle tagplader, som har behov for reparation, hvilket evt. kan ske i samme omgang.

Tilbud på reparation af bærejern i kælderen og udskiftning af portdæk

Nyrup Hansen har været ude og besigtige kælderen og portdækket mhp. tilbud på reparation og udskiftning. Bestyrelsen har efter flere rykkere ikke modtaget et tilbud fra dem. Laura vil tage kontakt til en række andre firmaer efter sommerferien.

Ny rude i dør i fællesrummet mod Sdr. Boulevard

Glasset i døren til fællesrummet blev smadret, da lokalet var udlejet eksternt. Bestyrelsen vil indhente tilbud fra en glarmester på udskiftning af glasset i døren.

Forsikring af altaner

Ole har været i kontakt med foreningens forsikringsselskab for at få altanerne dækket af forsikringen. Det har forsikringsselskabet accepteret.

Der kan også blive behov for at få dækket evt. markise, som måtte blive opsat efter afstemning herom på ordinær generalforsamling.

Ekstern udlejning af fællesrummet Der bliver et skilt til vinduet i fællesrummet, som kan gøre reklame for udlejning af fællesrummet.