Referat af ekstraordinær generalforsamling i Andelsboligforeningen Sønder Boulevard 76 / Sankelmarksgade 21, torsdag d. 16. marts 2023

Tilstede:

76 1. tv, 76 1. th,  76 2. tv, 76 2. th, 76 3. tv, 76 3. th, 76 4. tv, 76 5. tv, 76 5. th, 21 1. tv, 21 1. th, 21 3. th, 21 4. tv, 21 5. th, 21 5. tv og Ole

Fraværende:

76 4. th, 21 st. th, 21 2. tv, 21 2 th, 21 3. tv og 21 4. th.

1. Valg af dirigent

Ole blev valgt som dirigent. Ole meddelte, at formalia for indkaldelse af den ekstraordinære generalforsamling var overholdt, idet den var indkaldt 14 dage før og forslag omdelt 4 døgn før.  

2. Bestyrelsens forslag om afbetaling på altaner

Laura gennemgik bestyrelsens forslag til afbetaling på altaner, jf. det omdelte materiale.

Ole bemærkede hertil, at altanerne vil indgå som en individuel forbedring for de lejligheder, som har fået en. Dertil præciserede han, at andelshavere ikke vil tabe penge på modellen, idet afdragsordningen løber over færre år end afskrivningen. Endelig oplyste Ole, at opgørelsen for altanafdraget opgøres årligt og ikke på månedsbasis.

Generalforsamlingen spurgte til, hvad det koster at få udarbejdet et gældsbrev. Ole oplyste, at det ikke koster noget. Der blev også spurgt til, hvorfor opkrævningen var 4 gange årligt og ikke månedligt. Ole besvarede, at der er nogle enkelte andelshavere, som betaler husleje månedligt, og det vil også være muligt for altanafdraget.

Forslaget blev enstemmigt vedtaget.

3. Bestyrelsens oplæg til drøftelse af vedligeholdelsesplan og videre proces

Mike fremlagde bestyrelsen oplæg til videre proces for vedligeholdelse af bygningen med afsæt i den vedligeholdelsesplan, som Gaihede har udarbejdet. Der var på den baggrund en længere drøftelse på generalforsamling af dels hvilke renoveringsprojekter som skal ske først samt hvordan disse finansieres.

På baggrund af drøftelsen var der på generalforsamling bredt enighed om, at:

  • Gå videre med at indhente tilbud på partiel reparation af bærejernet i kælderen og udskiftning af portdækket mhp. at dette forventeligt kan laves i 2023. Bestyrelsen vil orientere om de indhentede tilbud på den ordinære generalforsamling senere i foråret.
  • Bestyrelsen arbejder videre med at undersøge muligheden for at sælge viceværtslejligheden. En endelig beslutning om et salg vil skulle træffes på en generalforsamling.
  • Hæve huslejen med 10 pct. fra 1. januar 2024. Der vil skulle træffes endelig beslutning herom ifm. fastlæggelse af budgettet for 2024 på en generalforsamling i foråret 2024.
  • Se nærmere på muligheden for at optage et nyt lån i 2024.

4. Eventuelt

Generalforsamlingen drøftede til sidst oprydning mv. på fællesarealerne. Der var generelt enighed om at opfordre til, at man sørge for at rydde op efter sig selv på diverse fællesarealet (fortrapper, bagtrapper, barnevognsrum mv.). Det gælder også, at man ikke skal stille ting til opbevaring mv. på fællesarealerne, og huske at slukke for lyset i barnevognsrummet og fællesrummet, hvor der ikke er en timer på.